InEen, de eerstelijnsorganisatie, heeft een logo en huisstijl voor huisartsenposten laten ontwikkelen. Dat moet huisartsen makkelijker herkenbaar maken voor wie hulp zoekt. Een aantal huisartsenposten heeft de nieuwe huisstijl al ingevoerd, waaronder Huisartsenposten Amsterdam.
De behoefte ontstond volgens InEen zo’n twee jaar geleden. In de ledenvergadering van de huisartsenposten kwam de vraag naar een uniform beeldmerk ter tafel.
Op een deelledenvergadering huisartsenposten van InEen kozen de leden vrijwel unaniem voor een van de vier gepresenteerde beeldmerken. Het is een combinatie van een rood kruis met de letter P, waardoor de HP van huisartsenpost ontstaat. Aan het logo zijn de woorden Voor Spoed toegevoegd.
Het beeldmerk kan in twee varianten worden gebruikt, alls logo met toevoeging van de eigen naam van de hap binnen de landelijke huisstijl, of als toegevoegd vignet binnen de eigen oude huisstijl. Vanaf begin vorig jaar is de huisstijl beschikbaar voor alle leden.