Het bestuur van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Michiel Denkers benoemt tot directeur mededinging. Dat heeft de organisatie donderdag bekend gemaakt.
“Ik ben blij met de komst van Michiel Denkers met zijn kennis en ervaring in het financiële toezicht”, zegt Chris Fonteijn, bestuursvoorzitter ACM. “Toezichthouders kunnen veel van elkaar leren.”
De functie was vacant sinds het vertrek van Gerard Bakker eind 2014. In de tussenliggende periode was Johan Keetelaar, directeur Telecommunicatie, Vervoer en Post (TVP) van ACM, waarnemend directeur Mededinging. Michiel Denkers is nu nog hoofd Toezicht en Risico-analyse bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Hij start op 15 juli in zijn nieuwe functie.
Denkers (1971) is sinds 2002 werkzaam bij de AFM in verschillende functies. Voordat hij bij de AFM begon, werkte hij enige tijd in de private sector. Hij studeerde financiële economie in Engeland en haalde een MBA aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
De directie mededinging van ACM houdt zich bezig met het beoordelen van fusies en overnames en het opsporen van overtredingen van de mededingingswet zoals kartels en misbruik van machtsposities. De directie Mededinging van ACM heeft ongeveer 130 medewerkers.