Tv-soap Malaika stopt na één seizoen. Het is de betrokken partijen niet gelukt om de financiering rond te krijgen, zo meldt branchevereniging ActiZ.
Het eerste seizoen van de tv-soap Malaika was volgens ActiZ een succes. In dit eerste seizoen werden vijftig afleveringen uitgezonden, die dagelijks door gemiddeld 432 duizendkijkers zijn bekeken. Daarnaast is op www.malaika.nl een online community ontstaan met duizenden fans die de site vaak dagelijks bezochten. Omroep RTL5, de coöperatie Jongeren werken in de Zorg, producent Bing Film & TV de ruim 50 betrokken zorgondernemers en brancheorganisatie ActiZ zijn dan ook teleurgesteld dat er geen tweede seizoen komt.
Arbeidsmarktcommunicatie
Met de soap hoopte ActiZ jongeren te interesseren voor een baan in de zorg. “Wij wilden op een innovatie manier omgaan met arbeidsmarktcommunicatie”, zegt directeur Aad Koster van ActiZ. “En op die manier een positief en realistisch beeld neerzetten van het werken in de zorg. Honderden kijkers – vooral jongeren – hebben de afgelopen tijd op social media en op Malaika.nl berichten ‘gepost’, waaruit blijkt dat ze enthousiast zijn over de soap én over de zorg. Enorm jammer dus dat we dit mooie initiatief niet verder kunnen brengen.”