Televisiepersoonlijkheid Paul de Leeuw verbindt zich voor de eerste keer in zijn carrière als fondsenwerver aan een goed doel voor radio en televisie. De Leeuw gaat samen met Sponsor Bingo Loterij geld werven voor CliniClowns.
Opbrengst loterij
De Leeuw schrijft onder meer 3,5 miljoen huishoudens in Nederland aan met de slogan ‘speel mee voor een lach’. Tijdens deze actie roept hij Nederlanders op om Sponsor Bingoloten te kopen, omdat de helft van de opbrengst naar de CliniClowns gaat. De andere helft gaat goeddeels naar de prijswinnaars. Met de opbrengst van de loterij wil CliniClowns onder meer clowns naar zieke kinderen sturen en meer speelkoffers in ziekenhuizen plaatsen.
Zorgen vergeten
“Een CliniClown voor elk ziek kind! Dat is mijn wens”, zegt De Leeuw. “Het zou toch geweldig zijn als alle kinderen, in welk ziekenhuis dan ook, een bezoekje krijgen van een CliniClown. Door een lach even je zorgen, groot of klein, vergeten.”Hij is zich er vooral uit eigen ervaring van bewust geworden wat voor goed werk CliniClowns doen. “Onze jongste zoon is veel te vroeg geboren, waardoor we vaak in het ziekenhuis waren. Dan besef je wel wat een beetje afleiding betekent voor zowel ouder als kind.”
CliniClowns bereikt kwart patiëntjes
De organisatie CliniClowns is erg verheugd met de nieuwe aanwinst. Ze bereikt nu een kwart van alle zieke en gehandicapte kinderen, maar CliniClowns wil over een paar jaar zeker de helft van al zieke en gehandicapte kinderen bereiken. “Onze doelstelling is heel ambitieus”, zegt CliniClowns-directeur Hans Geels. “Maar gelukkig ook realistisch. Zeker nu zo’n kanon als Paul de Leeuw zich voor CliniClowns gaat inzetten.” (ANP)