Zorgmarketeers krijgen een steeds scherper oog voor het belang van klantbeleving. Dat blijkt ondermeer uit het programma van het Zorgmarketingfestival dat donderdag als onderdeel van de Zorgmarketingweek in Maarssen wordt gehouden.
Next level
Rode draad van het Zorgmarketingfestival is de zoektocht naar ‘the next level in zorgmarketing’. Het programma maakt duidelijk dat het cliënt- en patiëntperspectief een centrale plaats inneemt in dit volgende niveau van zorgmarketing. Onder het motto “De Reis van de Patiënt” laat het St. Antonius Ziekenhuis zien hoe verbetering van de patiëntervaring kan bijdragen aan de optimalisatie van dienstverlening.
Begrip
Ton Borsboom van Philips Design licht het concept van patient centric experience design toe en laat zien een dieper begrip van de belevingswereld van patiënten de basis kan vormen voor innovatieve zorgconcepten.
Segmentering
Bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling Motivaction heeft samen met het ministerie van VWS drie typen patiënten gedefinieerd. Aan de van deze consumentensegmentering zal worden duidelijk gemaakt hoe cliënten ieder op eigen wijze de zorg beleven en wat hiervan de relevantie voor de zorgmarketing is.
Onmisbaar
Met ruim vierhonderd duizend bezoekers per maand is Zorgkaart Nederland de grootste waarderingssite van Nederland en daarmee een onmisbare vergaarbak van patiëntenervaringen. Het HagaZiekenhuis geeft een presentatie waarin wordt duidelijk gemaakt hoe het ziekenhuis samen met de artsen gebruik weet te maken van Zorgkaart Nederland.
Partners
Naast initiatiefnemer Mixe zijn onder anderen ook marketingoganisatie Nima, Philips en Agis bij de Zorgmarketingweek betrokken. Skipr treedt op als mediapartner. Onder de aanwezigen ook Skipr-partners Assist, Blanxx, Ciran, de Veghte en SDB Groep.