Wat ‘coronaproof’ nascholen bij ons betekent
Lees hier meer over de maatregelen die wij op de congressen treffen.
Over dit event
Patiënten willen ervaren dat er oprechte aandacht voor ze is. Organisaties met een onderscheidend vermogen op het gebied van gastvrijheid, laten dan ook een positieve beleving na en worden beter beoordeeld.
Zorgorganisaties doen er al veel aan om klantbeleving op de kaart te zetten. Maar in welke kleine dingen zit gastvrijheid eigenlijk? Wat wil de patiënt zelf? Hoe gaat u dit gesprek aan? Hoe stemt u uw bedrijfsvoering hierop af? En hoe zorgt u ervoor dat gastvrijheid bij alle medewerkers centraal komt te staan?
Gastvrij leiderschap
Een goede klantbeleving begint bij goed leiderschap. Op 30 september 2020 kijken we naar de elementen waaruit gastvrij leiderschap is opgebouwd. U krijgt concrete handvatten voor het creëren van de juiste randvoorwaarden om gastvrijheid in uw organisatie vanzelfsprekend te maken.
U krijgt antwoord op de volgende vragen:
- Wat is gastvrijheid in de ogen van de patiënt?
- Hoe brengt u de patiëntreis in kaart?
- Hoe kunt u tot een klantgerichte cultuur komen?
- Welke rol speelt leiderschap bij klantbeleving en gastvrijheid?
- Welke aansprekende praktijkvoorbeelden zijn er binnen én buiten de zorg? Welke succesfactoren en valkuilen ervaren zij?
Informatie
Congres
Datum
30 september 2020
Locatie
Van der Valk Hotel, Utrecht
Tarief
- Uitverkocht
Sprekers
Robert Daverschot
Ewald Lausberg
Guus Oosterop
Daan Noordeloos
Esther Fijnekam
Claudia Alflen
Bas Blekkingh
Jeroen Frerichs
René Lolkema
Marjolein de Jong
Voor wie?
Dit congres is geschikt voor professionals in de zorg met een functie als directeur of afdelingshoofd, manager, raad van bestuur/toezicht, adviseur of projectleider.
Waarom deelnemen?
- Een goede aanleiding om gastvrijheid weer hoger op de agenda te zetten
- Aanknopingspunten om de gastvrijheid binnen uw organisatie aan te pakken
- Voorbeelden hoe u de patient journey in kaart kunt brengen
- Best practices: leren van het succes van andere (zorg)organisaties
Accreditatie
Het programma staat gelijk aan een studiebelasting van 5 uur. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
ABAN accreditatie is goedgekeurd voor 5 punten.
Sponsor
Dit event wordt mede mogelijk gemaakt door Hevo.
Hoog gewaardeerd
Dit congres wordt door managers beoordeeld met een 8+.
Programma
In 2014 krijgt Ewald Lausberg kanker. Zijn leven staat volledig op kop. In dit verhaal neemt Ewald u mee in alles waar je als patiënt tegen aan loopt, waaronder:
- De spanning
- De onderzoeken
- Diagnoses
- Het effect van de situatie op zijn gezin
- De angst om dood te gaan
De kennis en ervaring die Ewald als patiënt heeft opgedaan, zet hij vandaag de dag in om de journey en beleving van patiënten te verbeteren. Als persoonlijke missie hielp hij de bloedbank Sanquin. Het aantal aanmelders dat donor werd groeide van 55 naar 85 procent.
Aan de hand van deze succesvolle praktijkcase laat Ewald zien wat de bouwstenen zijn voor gastvrijheid en optimale klantbeleving.
De patiënt als klant of als gast? Gastvrijheid begint met klantgericht werken en een klantgerichte cultuur. Maar hoe zorgt u dat alle teams in de zorgketen echt samenwerken en samen de verantwoordelijkheid nemen voor de belangen van de patiënt?
Guus Oosterop neemt u mee in de stappen die u als leider en als team kunt zetten om te komen tot patiëntgericht samenwerken.
Daan Noordeloos is ondernemer op het gebied van medewerker en klantbeleving en helpt organisaties om de complexe problemen op te lossen die het lastig maken om hier echt succesvol in te zijn.
Tijdens het congres Ingrediënten voor Gastvrij Leiderschap zal Daan Noordeloos ingaan op de vraag hoe je als organisatie kunt investeren in de medewerkersbeleving om het verschil te maken in klantbeleving. En hoe je hier morgen mee kunt beginnen. Hij deelt met u de lessen uit de luchtvaart, een branche met wendbaarheid, innovatie en klantgerichtheid aan de ene kant en veiligheid, kostenbewust zijn en betrouwbaarheid aan de andere kant.
Met het juiste gastvrijheidsconcept maken organisaties het positieve verschil voor hun klanten, bezoekers, patiënten, medewerkers en leidinggevenden. Het gebouw, een gastvrije houding en het gastvrij inrichten van organisatiesystemen en processen spelen een belangrijke rol bij een gastvrije beleving. René Lolkema (Hevo) en Jeroen Frerichs (Hotel Management School) nemen u, ieder vanuit hun eigen expertise, mee in de integrale aanpak bij de totstandkoming van het gastvrije woon-/zorgconcept van een ouderenzorginstelling in Maastricht. Een gastvrije beleving van de bewoner en een prettige werkomgeving voor medewerkers staan hierbij centraal.
Bij het Prinses Máxima Centrum staat het kind met de ouders centraal. Gastvrijheid in combinatie met een hoog serviceniveau is een belangrijk speerpunt. Het Prinses Máxima Centrum heeft de filosofie in het ouder en kind verblijf te gast te zijn.
Ook bij de facilitaire concepten staan ouders en kind centraal. Het voedingsconcept voor Eten & Drinken speelt maximaal op het verleiden van kinderen om te eten en om onderdeel te zijn van het gezinsleven. Daarnaast dragen ook de ontvangst en receptie bij aan optimale gastvrijheid.
Esther Fijnekam en Claudia Alflen laten zien hoe facility met zorg is verweven en op welke manier zij in de huidige praktijk bezig zijn met het ontwikkelen van serviceconcepten en het centraal stellen van de patiënt (kind en ouder).
Bestuurder Marjolein de Jong vertelt het verhaal van het Alexander Monro borstkankerziekenhuis. Waarom werkt het Alexander Monro anders dan andere ziekenhuizen? Waarom hebben zij zich gespecialiseerd? Hoe is de organisatie opgebouwd om daadwerkelijk te komen tot gastvrijheid en patiëntgerichte zorg? En wat betekent gastvrij leiderschap in de praktijk?
U wilt als leider, als leidinggevende de organisatie sneller ontwikkelen in de richting die is afgesproken. Dit begint met meer inzicht in uzelf én het speelveld waarin u werkt.
Bas Blekkingh laat zien hoe u dit met ‘Authentiek leiderschap’ kunt bereiken en bijvoorbeeld gewenste en ongewenste patronen sneller zichtbaar maakt. Bas staat garant voor een interactieve, positief dynamische workshop die tot nadenken stemt.
Wat zeggen oud deelnemers
over dit congres?
Bent u klaar voor
gastvrij leiderschap?
Schrijf u snel en eenvoudig in.
Dit congres is uitverkocht
Zet de volgende stap naar gastvrij leiderschap!
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met dorien.dejong@bsl.nl