Online congres
Dit congres wordt volledig online georganiseerd. U volgt het programma veilig vanuit huis via een livestream. Om u de gehele dag aangehaakt te houden, zorgen wij voor voldoende afwisseling en interactie in het programma. Inschrijven is nog mogelijk >>
Het complexe zorglandschap is in beweging. Samenwerken is het nieuwe concurreren. Wilt u uw zorgorganisatie goed positioneren? Dat kan door een duidelijke positie in het netwerk te pakken. Zo weten stakeholders waar uw organisatie voor staat. En blijft u relevant voor patiënten, cliënten en medewerkers. Een strategische, relevante en onderscheidende positionering is daarbij het startpunt.
Bouw aan een sterke positionering
Hoe zet uw zorgorganisatie zich op de kaart? Wat zijn de laatste marktontwikkelingen? En welke invloed hebben deze op uw positionering? Ontdek op 10 mei 2021 hoe u bouwt aan een sterke positionering in een complexe omgeving.
U leert in één dag:
- Hoe u bouwt aan een sterk zorgmerk
- Hoe u een duidelijk visie en strategie ontwikkelt
- Wat beste tips en voorbeelden uit de praktijk zijn
- Wat de essentie van werken vanuit de bedoeling is
- Alle ins en outs rondom reputatie- en stakeholdermanagement
Sprekers
Jesper Rijpma
Bob de Wit
Paul Stamsnijder
Marian Draaisma
Gea Sijpkes
Wouter Hart
Michiel van Roozendaal
Voor wie?
Dit event is geschikt voor professionals in de zorg, die betrokken zijn bij de positionering van hun zorgorganisatie.
Uniek programma
- Ontdek het onderscheidend vermogen van uw organisatie
- Alle ins en outs rondom reputatie- en stakeholdermanagement
- Diverse tools en inzichten voor het versterken van uw visie en strategie
Studielast
Het inhoudelijke programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. (Er is geen voorbereiding noodzakelijk).
Iets voor u?
Wilt u (verder) bouwen aan een sterke positionering? En ontdekken hoe uw organisatie het verschil maakt? Schrijf u dan in.
Praktijkcase
In 3 praktijkcases hoort u hoe andere zorgorganisaties werken aan hun positionering.
- Rivas Zorggroep: van marktwerking naar samenwerking
- Pluryn: de ontwikkeling naar een sterk zorgmerk
- Humanitas Deventer: van organisatiebelang naar maatschappelijk belang
Uit de praktijk: Humanitas Deventer
Humanitas Deventer onderscheidt zich door de kunst om over muren heen te kijken en verbinding te maken. Elke dag proberen zij een glimlach te bieden en een warme, rijke woonomgeving te zijn. Hoe zij deze strategie ook in ciristijd doorzetten, leest u in dit interview.
Programma
Strategische vraagstukken verschillen in een aantal opzichten van de meeste andere vraagstukken. Zo vereist het ontwikkelen van een visie op de lange termijn niet alleen logica en gedegen analyse maar ook intuïtie en verbeelding. Om als leider de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen is het nodig om op een hoger niveau het probleem te kunnen definiëren en vanuit verschillende deels tegenstrijdige perspectieven te kunnen handelen.
Een organisatie met een sterke reputatie krijgt meer steun. Niet alleen van patiënt en cliënt, maar ook van andere stakeholders: overheden, toezichthouders, zorginkopers, verwijzers, het bedrijfsleven en natuurlijk de eigen medewerkers. De moderne zorgorganisatie is geen bolwerk, maar een netwerk. Hoe je bewust bekwaam bouwt aan een sterke reputatie en wat de essentie van goed stakeholdermanagement is, schetst Paul Stamsnijder aan de hand van diverse voorbeelden uit de praktijk.
Het samen realiseren van de beste zorg voor elke cliënt. Samen met de cliënt, maar ook door het bundelen van krachten met collega-zorgaanbieders. En met partners buiten de zorg zoals gemeenten en zorgverzekeraars. Zo ontstaan waardevolle zorgnetwerken. Hoe werk je volgens deze waarden en hoe zorg je ervoor dat deze waarden door de organisatie verweven zijn en zichtbaar zijn voor alle stakeholders?
Het bouwen van een merk gaat vaak in kleine stappen en is nooit af. Zeker niet in de zorg waar het draait om mensenwerk. Het is een continue proces en een kwestie van een lange adem. Een merk is geen marketingsausje, reclameverhaal, logo of nieuwe huisstijl. Het gaat over het gevoel dat mensen hebben bij uw organisatie, medewerkers en zorgaanbod. Marian Draaisma deelt praktische inzichten vanuit haar ervaring als voormalig marketing director bij Pluryn. Zij vertelt over de reis die het Pluryn-merk jaren heeft afgelegd en wat er komt kijken bij de ontwikkeling van een sterk zorgmerk.
Gea Sijpkes zet zich al jaren met passie, lef en gedrevenheid in om de muren in de gezondheidszorg te slechten, met als uiteindelijk doel goede zorg voor iedereen. Centraal in haar visie en leiderschap staat dan ook de kunst om over muren heen te kijken en verbinding te maken. Gea Sijpkes neemt ons mee in het inspirerende verhaal van Humanitas. Collega’s uit meer dan 40 landen hebben inmiddels een bezoek aan Humanitas gebracht om het zorgconcept te verkennen. En regelmatig verblijven er buitenlandse studenten om hun eindscriptie aan Humanitas te wijden.
Bij strategische positionering is de zogenaamde ‘why’ een belangrijk startpunt. Wat is verhaal waarmee je naar buiten treedt? En wat betekent dat voor de keuzes die je maakt? Organisaties die werken vanuit de bedoeling staan dichter bij de klant, presteren beter en hebben gelukkigere medewerkers. Maar ook zullen zij bijvoorbeeld als vanzelf de samenwerking op zoeken, omdat het denken vanuit het perspectief van de cliënt of patiënt en de maatschappelijke opgave daaromheen daar als vanzelf om vragen. Maar hoe kan ‘de bedoeling’ daadwerkelijk richtinggevend worden in de keuzes die je maakt?
Ga aan de slag met uw
Strategische positionering
Schrijf u snel en eenvoudig in.
Locatie
Dit is een online congres. De voordelen voor u:
- Geen reistijd
- Veilig vanuit huis te volgen
- Direct vragen stellen via de live chat
- Netwerken met andere deelnemers via Networkapp
Ervaringen online congressen
“Bedankt iedereen voor de input en delen van ervaringen. Fijn dat het via Zoom toch nog gelukt is om de dag inspirerend te maken!”
“Goede dynamiek tussen spreker en gespreksleider. Het viel me eigenlijk mee hoe makkelijk een congres online te volgen is.”
“Dat in coronatijd toch ook een digitale variant mogelijk was, en op een goede manier, is heel fijn. Mooi systeem, werkte goed. Ook hele gevarieerde onderwerpen en sprekers, voor iedere discipline was het boeiend.”
Tarieven
Vroegboektarief: 349,-- Regulier tarief: 449,-
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met dorien.dejong@bsl.nl