Dat meldt DSW op haar website. Het onderzoek is uitgevoerd door MarketResponse, dat al vijftien jaar kijkt naar de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven. In een eigen consumentenpanel krijgen klanten het hele jaar door per branche de vraag waar men klant is en wat voor rapportcijfer ze aan dat bedrijf zouden geven. Bij een hoge score vraagt het onderzoeksbureau waardoor die beoordeling zo hoog is. Die antwoorden vormen de basis van de gouden regels en de beoordeling van alle bedrijven: zo is het belangrijk om de klant niet onnodig lastig te vallen, moet een organisatie oprecht betrokken zijn bij de klant en oog hebben voor mens en maatschappij.
‘DSW klantvriendelijkste zorgverzekeraar’
Uit een groot onafhankelijk consumentenonderzoek in Nederland blijkt dat DSW wordt gezien als de klantvriendelijkste zorgverzekeraar van 2022. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid van DSW gemiddeld met een 7,95. Daarmee staat het ook in de top 10 van alle klantvriendelijkste bedrijven van Nederland.
c.blankers1@kpnplanet.nl
Als verzekerde van DSW ben ik het er helemaal mee eens. Als je een serieus probleem wil aankaarten, is er oor voor. Ik ervaar het nu ook . Ik krijg een middel op proef. Bij andere verzekeraars heb ik slechtere ervaring. Er wordt niet eens naar je geluisterd. Ik heb in het verleden een goede keuze gemaakt om naar DSW over te stappen en daar zit ik goed.