• Hidden
Abonneer u nu op dé podcast door de redactie van Skipr en Zorgvisie over de gezondheidszorg in Nederland Beluister de afleveringen van Voorzorg hier

Reader Interactions

Reacties 2

  1. Karel

    Niet zelden is onvrede over het salaris het stukje van de ijsberg dat boven het wateroppervlak uit komt. Daaronder zit veelal onvrede over hoge werkdruk, een moeizame werk-/prive balans, onbalans in de teamsamenstelling door bijvoorbeeld veel inzet van PNIL, en tal van andere, soms persoonlijke pijnpunten.

    Iedereen die overvallen wordt door een hoge inflatie en fors koopkracht verlies zal daarvan schrikken en zo snel mogelijk de schade gecompenseerd willen zien. Het lukt zelden om dat op basis van CAO afspraken snel en volledig te realiseren. Daar heeft niet elke werknemer begrip voor.

    Komt bij dat de zorgsector al jarenlang minder positief in het nieuws is. Ook dat bevordert de tevredenheid (trots en waardigheid) niet echt.

    Ik word enthousiast als daar ook andere geluiden tegenover staan. Zo zie ik bijvoorbeeld bij FWG veel aandacht voor het waardevolle werk van iedereen die een bijdrage levert, voor de functies die mensen hebben en de bijdrage die ze leveren. Werk is meer dan loon alleen, dus laten we er voor zorgen dat werknemers iets is waar de werknemers plezier in hebben, trots op kunnen zijn en adequaat wordt beloond.

    • Robert van Putten

      Verstandige woorden. Uit veel onderzoeken blijkt ook dat er meer factoren zijn dan alleen het salaris die de tevredenheid bepalen. Meer loon vragen, kan ook zorgen voor een loon/prijsspiraal.