Als eerste zorginstelling in Nederland neemt Carintreggeland de nieuwe Unit4 Zorg App in gebruik. Daarmee kunnen de zorgverleners van de organisatie uit Twente makkelijker administratie verwerken en is het cliëntendossier altijd bij de hand. Zodoende kunnen zij ook direct bij de cliënt informatie verwerken en dat spaart veel tijd.
Dat melden Carintreggeland en Unit4 in een persbericht. Carintreggeland rondde een de pilot met de Unit4 Zorg App succesvol af. Vanaf 1 december wordt de app bij alle teams in gebruik genomen, extramuraal en intramuraal. Naast tijdswinst is er ook minder kans op fouten bij gebruik van de app. Bij het wisselen van diensten is iedereen op de hoogte van de actuele stand van zaken. Daarvoor hoeven de zorgverleners niet continu online te zijn, zodra er verbinding is wordt alles bijgewerkt.
Speech to text
Wanneer zorgverleners eenmaal bij de cliënt zijn, weten ze precies welke zorg de cliënt nodig heeft. Daarnaast kunnen ze rapportages direct toevoegen op een veilige manier, waardoor het cliëntdossier actueel blijft. Dat is niet alleen belangrijk voor de cliënt, maar ook voor de andere zorgprofessionals die zorg aan de cliënt verlenen. Met de functie ‘speech to text’ kan een rapportage ingesproken worden, waar de cliënt bij zit. Deze rapportage wordt automatisch als tekst in het Elektronisch Cliënt Dossier gezet.
Intuïtief
Carintreggeland en Zorggroep Alliade zijn nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Zorg App. Door bijvoorbeeld de oogbewegingen van de zorgmedewerkers te volgen die de eerste versie van de app gebruikten, keek Unit4 naar wat er nodig was om de app zo gebruiksvriendelijk en intuïtief mogelijk te maken.