Rijndam Revalidatie gaat op alle achttien locaties een app inzetten om continu patiënttevredenheid te meten. De app maakt het mogelijk om op elk moment feedback van patiënten te verzamelen en daarop te reageren.
Verbetering van zorg wordt zo nog meer onderdeel van het werk, zo stelt Rijndam Revalidatie uit Rotterdam. Er is een pilot gedaan op vier afdelingen en zowel patiënten als medewerkers waren tevreden. Nu volgt uitrol in de hele organisatie. De app komt in de plaats van het jaarlijkse papieren tevredenheidsonderzoek. Hij wordt nu gebruikt voor de afdelingen Kind & Jeugd, Arbeidsrevalidatie, de kliniek en polikliniek dwarslaesie/heelkunde en de revalidatieafdeling in het IJsselland Ziekenhuis.
Dashboard
Rijndam meet met de applicatie continu de patiënttevredenheid op thema’s die relevant zijn voor de hele organisatie of een afdeling. De patiënt krijgt een iPad uitgereikt en vult ter plekke een vragenlijst in. Elke afdeling beschikt over een eigen dashboard, waarin resultaten direct zichtbaar zijn. Zo kan een afdeling meteen en gericht veranderingen doorvoeren. Bijvoorbeeld een patiënt die de wachtruimte als druk ervaart, kan op een prikkelarme ruimte worden gewezen.