De zorg is fors in beweging. Iedereen vindt dat het anders moet – er gaat teveel tijd verloren aan niet zorg gebonden (administratieve) zaken. Daarnaast is er veel behoefte aan innovatie om bijvoorbeeld efficiënt informatie te delen, maar bestaande systemen en kennis zijn vaak ontoereikend om een volgende stap te maken.
ICT kan een deel van de problemen oplossen. RAM onderschrijft de noodzaak van de verandering en ziet vanuit haar rol als ICT Service Provider goede kansen door ICT outsourcing. De essentiële elementen hierbij zijn:
1. De mate van ICT outsourcing
2. De mate van samenwerking
3. De volwassenheid van de ICT-afdeling
Eigen ervaringen in de zorg laten zien hoeveel er mogelijk is. We spreken over ICT outsourcing nieuwe stijl en nemen de hele keten van informatievoorziening onder de loep. Het gaat om regie voeren, samenwerkingsverbanden creëren, mensen laten werken op de plaatsen waar ze de meeste waarde toevoegen. Dat maakt ICT outsourcing ook steeds meer een zaak van de directie en het HR-management.
Maar hoe pak je dat aan? Om voor een individuele zorginstelling te bepalen hoe je de ICT outsourcing het beste inricht, belichten we de essentiële elementen van ICT outsourcing. We verkennen deze elementen aan de hand van de SPIN-stappen: Situatie, Probleem, Implicaties en de Noodzaak.
Laat uw gegevens achter en download de whitepaper van RAM data.