Het St. Antonius Ziekenhuis in Utrecht en Nieuwegein verlengt de samenwerking met FeedbackRadar voor drie jaar. Het instrument dat patiëntervaringen meet, wordt nu door vijftig teams gebruikt om de patiëntgerichte zorg continu te verbeteren.
Dat maken het St. Antonius Ziekenhuis en CEO Lab, de maker van FeedbackRadar, op 9 maart bekend. Met het systeem wordt real-time feedback van patiënten verzameld, daar waar de patiënt die beleeft. Sinds 2015 zijn in het St. Antonius meer dan 20.000 ervaringen verzameld. Twee derde van de feedback kan worden opgevat als complimenten. Een derde als tips en verbeterpunten.
Feedback
De feedback maakt het personeel meer gemotiveerd, zegt Marc Rouppe van der Voort, manager lean en zorglogistiek van het St. Antonius Ziekenhuis. Teams draaien zelf aan de knoppen en gaan aan de slag met verbeterpunten. Patiënten vinden het prettig dat hun feedback ook wordt opgepikt. Dat geldt zeker voor patiënten die vaker in het ziekenhuis komen.