Uitvaartverzorger Monuta en ondernemersplatform Sprout zijn een wedstrijd begonnen voor producten en diensten die de laatste fase van het leven prettiger maken. De partners roepen ondernemers op om met ‘100 ideeën over afscheid’ te komen. Dat is tevens de titel van de competitie.
Monuta wil uitbreiden en zoekt mogelijkheden om te investeren. De uitvaartverzorger heeft de pijlen gericht op diensten en producten die de laatste fase van het leven prettiger maken. Sprout faciliteert als ondernemersplatform deze zoektocht.
Robot
Bij diensten en producten voor een prettige laatste levensfase kan gedacht worden aan een app voor mantelzorgers, een nieuw concept voor een hospice of verzorgingstehuis, een handige domotica-oplossing of een robot die zieken meer mogelijkheden biedt. “Zolang het maar een bestaand product is dat commercieel kan worden vermarkt en de laatste fase van het leven veraangenaamt, verrijkt en/of vergemakkelijkt”, aldus Sprout.
Een jury zal inzendingen beoordelen op relevantie, originaliteit en schaalbaarheid. Het beste idee dat uit de competitie ‘100 ideeën over afscheid’ komt, wordt beloond met groeifinanciering en marktversnelling, al naar gelang de ondernemer nodig heeft.