Sensoor neemt de chatdienst ‘Het Luisterend Oog’ per 1 april 2017 over van Humanitas. Die heeft tot dit besluit moeten komen omdat het niet gelukt is om de activiteit op lokaal niveau gefinancierd te krijgen. De continuïteit van Het Luisterend Oog is nu gewaarborgd.
Dat meldt Sensoor op 30 maart via haar website. Bij Het Luisterend Oog werken 75 vrijwilligers die jaarlijks ruim 7000 gesprekken voeren. De vrijwilligers luisteren, denken en leven mee en geven een steuntje in de rug.
Chatgesprekken
Sensoor is dag en nacht bereikbaar voor een anoniem gesprek per telefoon, chat en e-mail. Het Luisterend oog past dus goed in haar aanbod. Sensoor biedt nu zelf ook een chatdienst aan. De komende tijd wordt onderzocht hoe beide chatdiensten kunnen samengaan. Bij Sensoor worden jaarlijks 18.000 chatgesprekken gevoerd, eveneens door vrijwilligers. De vraag naar chathulp stijgt enorm. Vorig jaar nam het aantal chatgesprekken toe met 20 procent.