VU medisch centrum bespaarde in 2010 een miljoen euro op personeelswerving. Toch steeg het aantal sollicitaties met 60 procent.
Derde plaats
Vakblad Werf& beloonde de afdeling recruitment van VUmc met een derde plaats op zijn ranglijst van bedrijven met de meeste online vacature-exposure.
Segmentatie
Het succes is onder andere te danken aan doelgroepsegmentatie. De nieuwe afdeling recruitment brak met de gewoonte om alle vacatures in dezelfde drie media te plaatsen.
Sociale media
VUmc profileert zich nu precies daar waar het de meeste kans van slagen heeft. Via Twitter, op Facebook, Hyves of LinkedIn, met YouTube-filmpjes, blogs of banners. De recruiters weten bovendien hoe ze een vacature optimaal vindbaar moeten maken. Met behulp van TweetDeck houden ze berichten bij, verdelen ze hun volgers in groepen en houden ze bij wat ‘hot is op Twitter en Facebook.
Website
Het ziekenhuis heeft een nieuwe website die eind februari de lucht in gaat, www.werkenbijvumc.nl. Op de homepage kunnen de beroepsgroepen die VUmc het hardst nodig heeft direct doorlinken naar een eigen subsite. Ze kunnen chatten met recruiters en volop gebruikmaken van sociale media, ook om te solliciteren.