Gastvrijheid begint bij leiderschap. Gastvrij leiderschap geeft richting als het gaat om een gastvrije cultuur, een goede patiëntbeleving en optimale faciliteiten. Dit congres geeft u concrete handvatten om dit als leider te faciliteren.
Creëer meer gastvrijheid in uw zorgorganisatie
Oprechte aandacht voor de mens achter de patiënt. Verbinding maken met de ander. Een betekenisvolle bijdrage leveren. Dat is wat de intrinsieke motivatie van zorgprofessionals raakt. En juist daarom is gastvrijheid zo belangrijk.
In de dagelijkse hectiek verdwijnen deze waardevolle momenten vaak naar de achtergrond. Zonde, want gastvrijheid zit juist in kleine momenten en gebaren. Het draagt bij aan een beter herstel van de patiënt. Én het geeft een boost aan de bevlogenheid, teamspirit en werkplezier van uw medewerkers.
Ontdek in één dag:
- Wat de 6 sleutels voor gastvrij leiderschap zijn
- Hoe u als leidinggevende gastvrijheid faciliteert
- Hoe u de patient journey inzet voor een gastvrije patiëntbeleving
- Wat u kunt leren van 3 praktijkcases en andere gastvrije branches
- Hoe gastvrijheid bijdraagt aan meer bevlogenheid en werkplezier van uw medewerkers
Wees welkom en zet de volgende stap naar gastvrij leiderschap.
Informatie
Congres
Datum
10 februari 2022
Locatie
Van der Valk Hotel, Utrecht
Tarief
- Regulier tarief
- € 449,-
Experts
Laura de la Mar
Ewald Lausberg
Kris Vanhaecht
Jeanne Bakker
Erwin Drenth
Jesper Rijpma
Sylvia Mulder
Joris Arts
Marian Euverman
Voor wie?
Dit congres is geschikt voor professionals in de zorg met een functie als directeur of afdelingshoofd, manager, raad van bestuur/toezicht, adviseur of projectleider.
Waarom deelnemen?
- Gastvrijheid is goed voor de patiënt, uw medewerkers en uw organisatie
- De nieuwste inzichten om met (kleine) aanpassingen de gastvrijheid in uw organisatie te verbeteren
- Ontdek hoe anderen het doen, door middel van 3 sterke praktijkcases
Accreditatie
Het programma staat gelijk aan een studiebelasting van 5 uur. Er is geen voorbereiding noodzakelijk.
Het congres Gastvrij Leiderschap is geaccrediteerd voor 5 punten door Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN).
€100,- korting
Schrijf u tijdig in en profiteer van €100,- korting. Deze korting geldt voor de eerste 30 deelnemers.
Sponsoren
Programma
Hoe bouwt u een organisatie waarin gastvrijheid duurzaam verankerd is in het DNA? Wat zijn de bouwstenen en de sleutels tot succes? Wat vraagt het van een leider in de dagelijkse praktijk om gastvrijheid te versterken? Wat zijn de valkuilen in de praktijk?
Laura de la Mar heeft in de afgelopen 15 jaar verschillende organisaties binnen en buiten de zorg mogen helpen bij dit vraagstuk en deelt haar ervaringen en inzichten.
Deze kennis en tools helpen u bij het ontwikkelen en borgen van gastvrije zorg. Laura deelt met veel passie en bevlogenheid de inzichten en praktische tips waar u direct mee aan de slag kunt.
We willen allemaal graag de beste beleving voor onze patiënten, maar hoe realiseert u dat? Het begint bij het in kaart brengen van de journey (mapping) vanuit het perspectief van de patiënt: de patient journey. Hoe doorloopt een patiënt uw organisatie? Wat is het belang voor de patiënt per touchpoint? Welke emoties voelt hij of zij en wat zijn de oorzaken hiervan? Door een reis te maken vanuit de emotionele beleving van de patiënt en door in diens schoenen te staan, krijgen medewerkers een totaal ander perspectief. Vanuit de journey kunt u verbetervoorstellen realiseren, samen met de patiënt en uw medewerkers.
Hoe kunnen we persoonsgerichtheid verhogen op een manier die weinig extra tijd en middelen vraagt? Het concept ‘Mangomoment’ biedt daar een antwoord op. Met een klein gebaar of onverwachte attentie kan een zorgverlener een moment van grote waarde creëren.
Prof. dr. Kris Vanhaecht licht de positieve effecten van een Mangoment uit zijn onderzoek toe en laat zien aan welke randvoorwaarden organisaties moeten voldoen. Patiënten/bewoners ervaren betere zorg, het verhoogt therapietrouw en bij professionals zorgt het voor een grotere bevlogenheid en tot een hogere loyaliteit ten aanzien van de zorgorganisatie.
De vergrijzing in Nederland, de toenemende zorgvraag en het personeelstekort zorgen voor de nodige uitdagingen in zorg en vastgoed. Om in te spelen op de ontwikkelingen is een verschuiving noodzakelijk naar andere woonconcepten, waarbij mensen zo lang mogelijk zelfstandig thuis kunnen blijven wonen en de formele zorg zo lang mogelijk wordt uitgesteld. Hoe creert u een leefomgeving waar mensen naar elkaar omkijken en samen wonen? Erwin Drenth deelt tijdens deze lezing zijn visie op woonzorgconcepten, vastgoed en bijbehorende services. Ook vertelt hij welke hoe u hierbij invulling kunt geven aan gastvrijheid. Marian Euverman vertelt over het woonzorgconcept voor 50 plusssers, Mylivy. Met behulp van hostessen en apps creëren zij een fijne woonomgeving waar het goed toeven is en waar mensen naar elkaar omzien als het even wat minder gaat.
Gastvrijheid is een belangrijke drijfveer van DC Klinieken. Het komt voort uit één van de vier kernwaarden van de zorgorganisatie: aandacht. Voor zowel collega’s als patiënten. Daarnaast streeft DC Klinieken ook naar een zo kort mogelijke wachttijd. Want tijd is kostbaar. En die persoonlijke benadering wordt gewaardeerd: DC Klinieken ontvangt hoge patiëntbeoordelingen. Vanuit haar rol als operationeel directeur, voelt Sylvia de verantwoordelijkheid de gastvrijheid te faciliteren en nog verder te ontwikkelen. Laat u inspireren door het verhaal van DC Klinieken.
Hoe overtreft uw zorgorganisatie de verwachtingen van de patiënt of cliënt? Hoe faciliteert u als leider gastvrijheid in uw organisatie? En wat is de essentie van een gastvrije cultuur? Joris Arts geeft antwoord op deze vragen aan de hand van een aantal mooie praktijkvoorbeelden uit verschillende sectoren van de zorg.
Jeanne Bakker geeft met energie, praktijkgerichtheid en humor antwoord op de volgende vragen:
- Hoe legt u in een steeds digitalere wereld de focus op het personaliseren van de ‘klantbeleving’ en gastvrijheid?
- Hoe communiceert u van procesniveau naar stijlniveau naar hartniveau?
- Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers aandacht kunnen besteden aan hun patiënten?
Video: Hoe verbetert u de patiëntbeleving?
Bij Excap maken ze patiënten niet beter. Wel zijn ze goed in het in kaart brengen van de patiëntbeleving. Wat is daarin belangrijk? Ewald Lausberg vertelt hierover tijdens het Skipr congres Ingrediënten voor gastvrij leiderschap. In deze video geeft hij alvast een voorproefje.
Oud-deelnemers
over de vorige editie
Zet de volgende stap
naar gastvrij leiderschap
Schrijf u snel en eenvoudig in.
Tarieven
Vroegboektarief*: 349,-- Regulier tarief: 449,-
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met Dorien de Jong (Portfoliomanager) via dorien.dejong@bsl.nl
Voor vragen over sponsormogelijkheden kunt u contact opnemen met Mark van der Kooij (Salesmanager) via
06 – 42 20 42 31 of mark.vanderkooij@bsl.nl