Strategische Positionering verplaatst
Vanwege de ontwikkelingen rondom het coronavirus zal het congres Strategische Positionering worden verplaatst naar 9 september 2020. Alle deelnemers worden hierover persoonlijk geïnformeerd.
Over dit congres
Strategische positionering in een veranderend zorglandschap.
Het zorgstelsel in Nederland verandert. Dat heeft gevolgen voor de positie van uw organisatie binnen de zorg. Weet u hoe u als zorgorganisatie relevant blijft voor stakeholders? Wat de beste positionering is voor uw organisatie in een continu veranderend zorglandschap? En hoe u bouwt aan een sterk merk en goede reputatie?
Op 31 maart 2020 ontdekt u de nieuwste inzichten en praktische handvatten op het gebied van strategische positionering, reputatiemanagement en stakeholdermanagement. Dit is de kans om te ontdekken dat uw zorgorganisatie er toe doet!
U ontvangt:
- De kennis en kunde om uw zorgorganisatie strategisch te positioneren
- Alle ins en outs rondom stakeholdermanagement
- Inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van reputatiemanagement
Ontdek hoe u bouwt aan een sterke positionering in een complexe omgeving. Meld mij aan >
Informatie
Datum
31 maart 2020
Locatie
Van der Valk Hotel, Amersfoort
Tarief
- Regulier tarief
- € 449,-
Sprekers
David Ikkersheim
Isabel Moll
Robin de Ruiter
Ralph van Disseldorp
Frank Körver
Michiel van Roozendaal
Christiaan Boer
Chantal van den Berg
Mireille Spapens
Jesper Rijpma
Voor wie?
Dit event is geschikt voor professionals in de zorg, die betrokken zijn bij de positionering van hun zorgorganisatie.
Uniek aan dit event:
- Alle ins en outs rondom strategische positionering, reputatiemanagement en stakeholdermanagement
- Geef richting aan uw organisatie en bereidt uw organisatie voor op de zorg van de toekomst
- Ontdek het onderscheidend vermogen en versterk de toegevoegde waarde van uw organisatie
- Ontvang tools en inzichten die uw visie en de strategie van uw organisatie versterken
Accreditatie
Het inhoudelijke programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. (Er is geen voorbereiding noodzakelijk).
Geef richting en ontdek het onderscheidend vermogen van uw organisatie!
Programma
Het complexe zorglandschap vraagt om een sterke positionering van uw organisatie. De noodzaak voor verandering is hoog en vraagt om een verschuiving van marktwerking naar samenwerkingen. David Ikkersheim en Isabel Moll nemen u mee in de laatste ontwikkelingen en maken de vertaling naar de bouwstenen voor een succesvolle strategie voor uw organisatie.
De zorg is in beweging en ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op. Als zorginstelling wilt u klaar zijn voor de toekomst. Het ontwikkelen van een strategische, relevante en onderscheidende positionering is het startpunt voor het versterken van uw marktpositie en reputatie.
- Waarom is een strategische positionering van belang voor uw organisatie?
- Hoe ontwikkelt u een betekenisvolle en onderscheidende positionering?
- Op welke manier geeft positionering richting aan uw organisatie?
- Hoe kunt u de strategische positionering waarmaken?
Een organisatie met een goede reputatie krijgt meer steun van niet alleen patiënten en cliënten, maar van alle stakeholders waar het van afhankelijk is. Denk aan overheden, zorginkopers, verwijzers, het bedrijfsleven en zeker ook eigen medewerkers. Ralph van Disseldorp neemt u mee in de do’s en don’ts van reputatiemanagement.
Een continu veranderend krachtenveld. Een groeiende groep belanghebbenden. En veel, heel veel issues. Stakeholdermanagement is misschien nog nooit zo belangrijk geweest. En toch staat het bij veel organisaties nog in de kinderschoenen. Een gemiste kans.
- Waarom is stakerholdermanagement ook voor uw organisatie van strategisch belang?
- Hoe helpt stakeholdermanagement u bij het voorkomen en oplossen van issues?
- Wat zijn de 5 voorwaarden voor succesvol stakeholdermanagement?
De koers die Rivas aanhoudt is: het sámen realiseren van de beste zorg voor elke cliënt. Samen met de cliënt, maar Rivas bundelt daarbij ook de krachten met collega-zorgaanbieders in zowel de eerste als de tweede lijn. En met partners buiten de zorg zoals gemeenten en zorgverzekeraars. Zo ontstaan waardevolle zorgnetwerken. Om de misse te realiseren en toegevoegde waarde te creëren voor de cliënt werkt Rivas volgens vijf kernwaarden. Deze waarden vormen het karakter van Rivas en zijn de basis voor het denken en doen van de professionals. Michiel van Roozendaal licht de waardeproposite van Rivas toe en vertelt hoe deze waarden door de organisatie verweven zijn en zichtbaar zijn voor alle stakeholders.
Met het concept van focus-klinieken biedt Bergman Clinics een recept voor de zorg van de toekomst: cliëntgerichtheid, kwaliteit, én beheersing van zorgkosten. Christiaan Boer vertelt hoe Bergman Clinics vanuit een sterke ‘why’ en goede kernwaarden, naar een integrale strategie Bergman Clinics op de kaart heeft gezet. Hij geeft u praktische handvatten voor een integrale strategie en positionering.
Hoe bouw je aan een sterk merk en goede reputatie? Hoe verklein je de kloof tussen reputatie en prestaties? Mireille Spapens neemt u mee in haar ervaringen met datagedreven storytelling in complexe, multistakeholder organisaties, zoals vaak het geval is in de zorg. Ze vertelt vanuit haar ervaringen bij het Eramsus MC, Ipse de Bruggen en de NFU.
Hoe zorgt u dat werknemers in de krappe arbeidsmarkt graag in uw organisatie willen werken? En hoe zorgt u ervoor dat nieuwe werknemers voor uw organisatie kiezen? Tijdens deze lezing laat Chantal van de Berg zien hoe u een voorkeurswerkgever wordt en kandidaten als vanzelf já zeggen door gebruik te maken van de wijze waarop uw brein keuzes maakt. Plus de directe vertaling naar een toepassing voor de dagelijkse praktijk.
U leert
- vier variabelen die bepalen of iemand voor uw organisatie of een van uw vacatures kiest
- de methode om uw organisatie zo waardevol te presenteren die u nog niet eerder toepaste
- hoe u potentiële werknemers triggert via het brein
- Uw eigen skills gebruiken om werknemers voor u te laten kiezen
Bent u klaar voor
Strategische positionering in de zorg?
Schrijf u snel en eenvoudig in.
Meer dan 85% verkocht
De kaartverkoop gaat erg hard, dus wees er snel bij en mis deze kans niet!
Direct inschrijven
Vragen?
Bel 030 – 638 36 38 of mail ons via aanmelder@bsl.nl
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met dorien.dejong@bsl.nl