De patiënt kan de de zorgvraag melden via een app, beschrijft VGZ de werkwijze op de eigen site. Vervolgens geeft één van de huisartsen van Gezond.nl daar antwoord op. “Hierdoor is telefonisch contact overbodig”, aldus VGZ.
Meer tijd voor patiënt
Indien nodig plant de medewerker van de dienst een consult bij een praktijk in de buurt van de patiënt. Volgens de initiatiefnemers leidt deze werkwijze tot minder druk op de lokale huisartsen, die meer tijd aan de patiënt kunnen besteden. Ook zouden ze zo ruimte overhouden om meer patiënten in te schrijven, wat gezien het nijpende tekort aan huisartsen van belang is.
GKMitrasing
Dergelijke zaken ontlasten de huisarts niet… ze verschuiven de lasten.. met als gevolg dat wat de huisarts ziet alleen maar complexer en zwaarder aan het worden is.. ook een praktijkondersteuner verschuift de lasten.. de ehell gadgets onverantwoordelijken(nieuw werkwoord) de zorgverzekeraar, NZa en overheid om wat aan de basisproblemen binnen de huisartsenzorg te doen..