Klanten van het Hulpmiddelencentrum zijn ontevreden over de lange wachttijden voor reparaties. Deze zijn de afgelopen maanden sterk opgelopen. Het bedrijf levert verschillende hulpmiddelen, waaronder krukken, rolstoelen en losse onderdelen daarvan.
Een rolstoelgebruiker uit Utrecht vertelt aan RTV Utrecht dat hij op een te klein kussen zit, waardoor er aan de zijkant tien centimeter overblijft. Hij zit nu noodgedwongen scheef, wacht al maanden op de reparatie en vreest hierdoor blijvende schade op te lopen.
Niet op pad gaan
Afkomstig uit dezelfde stad geeft een andere rolstoelgebruiker aan ook in de problemen te komen door de wachttijd. De banden van zijn rolstoel zijn bijna versleten maar hij moet 14 dagen wachten op nieuwe. Dit belemmert hem om de deur uit te gaan, omdat hij bang is dat zijn banden onderweg lek gaan.
Problemen met softwaresysteem
Hulpmiddelencentrum directeur Ernst Dijkstra erkent dat de wachttijden zijn opgelopen en dat de achterstand moet worden weggewerkt. Volgens hem ligt een nieuw softwaresysteem ten grondslag aan de problemen. Hij verwacht dat de problemen eind 2019 verholpen zijn.