Patiënten van de afdeling radiologie van het Medisch Spectrum Twente (MST) hoeven niet langer te wachten tot ze een patiënttevredenheidsonderzoek krijgen toegestuurd, maar kunnen voortaan direct na hun behandeling digitaal feedback geven.
Met het oog hierop zijn aan de muren van de wachtkamers drie iPads bevestigd. “Met de informatie die we op deze wijze binnenkrijgen, kunnen we onze zorgverlening steeds beter gaan afstemmen op de behoeften van de patiënt”, reageert radioloog en medisch manager Roland Bezooijen. “Patiënten kunnen hun tevredenheid of ontevredenheid weergeven met rode of groene smiley’s. Op die manier krijgen we directe feedback. Wanneer de kleur rood op één ochtend of middag overheerst, kunnen we meteen nagaan wat er aan de hand zou kunnen zijn.”
Met het digitale patiënttevredenheidssysteem geeft de afdeling Radiologie alvast een eigen invulling aan de nieuwe wijze waarop MST vanaf 2016 gaat werken, wanneer het nieuwe ziekenhuisgebouw officieel in gebruik wordt genomen. Bij het ontwerp en ook bij de indeling van het nieuwe ziekenhuis staat de patiënt zoveel mogelijk centraal.