De koffiezetapparaten, airfryers, stofzuiger en andere huishoudelijk producten van Philips waren vorig jaar goed voor een omzet van 2,3 miljard euro. Volgens topman Frans van Houten zijn de prestaties van het onderdeel de laatste jaren aanzienlijk verbeterd en is het zaak een geschikte nieuw “huis” te vinden voor het onderdeel.
Personal Health
Na de ontvlechting van de divisie huishoudelijke apparaten zal de divisie Personal Health, goed voor 3,5 miljard euro aan opbrengsten, een belangrijke rol blijven spelen voor Philips. Met slimme oplossingen wil het concern de gezondheid en het welzijn van mensen ondersteunen.
Strategie
Philips deed de strategie tezamen met de kwartaalupdate uit de doeken. De onderneming sloot het vierde kwartaal van 2019 af met een omzet van 6 miljard euro. Daarmee verdiende de onderneming op eigen kracht 3 procent meer. De winst uit voortgezette activiteiten was 550 miljoen euro, hetgeen duidelijk minder was dan de 723 miljoen euro een jaar eerder. Van Houten spreekt in een toelichting van moeilijkere marktomstandigheden.
Connected Care
Ook maakte Philips bekend dat Roy Jakobs, het huidige hoofd van de Personal Health-tak, een overstap maakt naar de Connected Care-divisie. Daar neemt hij de dagelijkse leiding over van Carla Kriwet, die het bedrijf verlaat. Een opvolger voor Jakobs wordt op termijn bekendgemaakt. (ANP/Skipr)