Het Elektronische Cliënten Dossier (ECD) van Qurius vinden wij eigenlijk een Elektronisch Communicatie Dossier. Een Communicatie Dossier om zorgverleners, administratief medewerkers en cliënten te faciliteren in en bij hun zorgprocessen.
Of het nu gaat om het leveren, verantwoorden of ontvangen van zorg, in alle situaties is het nodig dat hierover gecommuniceerd wordt. Informatie- en kennisdelen wordt zo eenvoudiger, betrouwbaarder en veiliger.
Het ECD van Qurius is een innovatieve automatiseringsoplossing die zorgprocessen verbetert en van toegevoegde waarde is voor het totale zorgproces. Het ECD integreert volledig met onze state of the art back-office (ERP) oplossing. Deze oplossing is gebaseerd op de laatste nieuwe versie van Microsoft Navision, Microsoft Navision 2013. Dit maakt Qurius de eerste partner in Nederland die haar oplossing op deze nieuwste technologie heeft ontwikkeld.
Het ECD zorgt er voor dat zorgprofessionals effectiever en doelgerichter kunnen werken en dat zij hun kostbare tijd daadwerkelijk kunnen besteden aan de zorg van de aan hen toevertrouwde cliënten. Wij zijn van mening dat de toekomst van ICT in de zorg niet zit in ‘meer van hetzelfde’, maar in ‘slimmer werken’. Qurius zorgt ervoor dat er geen energie verloren gaat in overdracht van dossiers en dat er goede, real-time informatie beschikbaar is om het zorgproces scherp en dynamisch te plannen. Het ECD levert zo een bijdrage aan de digitale transformatie van organisaties en anticipeert op nieuwe samenwerkingsvormen tussen client, zorgaanbieders, gemeenten en manatelzorgers. Alle beschikbare tijd dient zoveel mogelijk aan contact met de cliënten en mantelzorgers worden besteed teneinde te voorzien in geintegreerde – en persoonsgerichte zorg- en dienstverlening.
Gebruiksvriendelijk en efficiënt
De gebruikersinterface van het ECD van Qurius is innovatief en zeer gebruiksvriendelijk. We hanteren het principe van de plan-do-act-cyclus bij de planning van het zorgplan. De applicatie ontsluit informatie uit de zorgadministratie van Microsoft Dynamics NAV naar de eindgebruiker (denk bijvoorbeeld aan zorgprofessionals, cliënten en verwanten). Het ECD is eveneens ontwikkeld voor mobiele toepassingen (zoals een tablet of smartphone). Dit biedt een scala aan mogelijkheden voor medewerkers, cliënten en mantelzorgers, omdat zij plaats- en tijdsonafhankelijk met elkaar in verbinding kunnen staan.
Intern en extern
Het ECD is primair ontwikkeld om de zorgverlener te ondersteunen bij het zorgproces, maar ook andere stakeholders (zoals de cliënt of de bestuurder) hebben belang bij het digitaliseren van het Cliënten Dossier. Dit draagt bij aan de interne communicatiestromen in het zorgproces en de verantwoording daarvan. Het ECD maakt integraal onderdeel uit van het ERP systeem van Qurius, wat vele mogelijkheden biedt voor managementinformatie, declaratie en facturering, planning en CRM.
Hiernaast kan alle vastgelegde informatie via een portal worden ontsloten. Dit betekent dat niet alleen de zorgprofessionals, cliënten en verwanten toegang hebben tot bepaalde informatie, maar de mogelijkheid ook geboden kan worden aan bijvoorbeeld huisartsen, apothekers, ziekenhuizen en gemeenten, op basis van autorisatie. De positie in de buurt/keten en/of regio wordt zo versterkt. Nieuwe dienstverleningsvormen kunnen zo worden ondersteund waarbij eigen regie en zelfredzaamheid leidend kunnen zijn maar daar waar nodig de zorg volledig overgenomen en/of ondersteund kan worden.
Hoe is het ontwikkeld?
Het ECD van Qurius is ontwikkeld in samenwerking met onze klanten. De nauwe betrokkenheid van professionals, ICT medewerkers en bestuurders uit de zorg en de samenwerking met de professionals van Qurius, maakt dat de oplossing van hoge kwaliteit is. Tevens hebben wij gebruik gemaakt van de aanwezige kennis binnen de verschillende branche organisaties (ACTIZ).
Wilt u graag meer weten over het ECD van Qurius, neem contact met ons op via 0418/683500 of mail naar info.nl@qurius.com.