Slim samenwerken. Dat is waar Intrakoop voor staat. Als inkoopcoöperatie van de zorg, voor de zorg weten wij dat de zorg baat heeft bij slim samenwerken in, onder andere, het inkoopdomein.
Realiseer je je wel eens dat 30-50% van de omzet van een zorgorganisatie gekoppeld is aan facturen van toeleveranciers? En dat er geen zorg verleend kan worden zonder die leveranciers? Daarmee wordt wat ons betreft de omvang en het belang van inkoop in een zorgorganisatie meer dan duidelijk.
Samen slimmer inkopen
Reden te meer om goed na te denken over inkoop en de mogelijkheid om je als zorgorganisatie te laten ondersteunen door onze ervaren inkopers, productmanagers, consultants en adviseurs. Collega’s die de noodzakelijke ordening kunnen aanbrengen tussen de belangrijke en minder belangrijke leveranciers voor je zorgorganisatie. Samen met jouw medewerkers. Dat was de reden waarom enkele zorgorganisaties eind jaren ‘50 samen slimmer in begonnen te kopen. Dat samen slimmer inkopen heeft inmiddels geleid tot uitgebreide kennis over energie, eten & drinken, hygiëne, HR, ICT, farmacie en medische inkoop.
Ondertussen zijn wij een coöperatie van 550 leden met ruim 7.000 locaties. Wij willen maatschappelijke impact hebben om de zorg goed en betaalbaar te houden. Door slim samen te werken creëren we door onze gemeenschappelijke kennis en volume transparantie en een meer concurrerende markt. Zo kunnen wij iedere zorgorganisatie heel goed helpen uit te vinden welke leverancier het beste bij hun wensen, strategie en doelen past. Als we vanuit de coöperatieve gedachte van Intrakoop de markt benaderen komt de maximale waarde ten goede aan de zorg. Zo maken wij, samen met onze leden, goede zorg betaalbaar.
Gebruik de kennis van je coöperatie!
Onze consultants zetten hun ervaring en expertise exclusief in voor innovatieve inkoopoplossingen. En kijken graag mee op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Met hun maatwerkoplossingen ondersteunen ze het primaire proces van elke zorgorganisatie. Ze weten tot in detail wat er speelt in de zorg, of dat nou in de cure of in de care is, bij een groot ziekenhuis of een kleine VVT-instelling. Hun kennis is up-to-date en gebaseerd op jarenlange ervaring. Daarnaast kunnen ze beschikken over een uitgebreide en ervaren backoffice. Gedegen analyses, stevige rapporten en heel veel relevante data is via dat backoffice à la minute beschikbaar. Dat brengt de processen binnen de inhurende organisatie op een hoger niveau.
Inkoopondersteuning, hoe werken wij?
Op basis van jouw inkoopvraagstuk zorgen wij voor de juiste expertise. Wij detacheren onze eigen specialisten, maar we kunnen ook op andere manieren helpen om de juiste mensen te vinden. Samen vinden we precies die ondersteuning die nodig is. We kijken verder dan alleen inkoopafdelingen, ook voor de facilitaire of logistieke afdeling kennen we oplossingen. We zorgen voor precies die specialistische kennis die op verschillende plekken in de zorgorganisatie te gebruiken is.
Ook praktisch inzetbaar
We zijn ook inzetbaar voor praktische klussen. Denk aan werkzaamheden als contracten inventariseren en classificeren. Als de zorgorganisatie dat wil, zetten we ze in hun contractregisters. Onze leden bepalen zelf wat ze willen uitbesteden, wat ze zelf willen doen en wat we samen doen. Onze droom is immers dat elke zorgorganisatie zelf de regie houdt en wij hen ondersteunen.
Wat hebben wij samen met onze leden bereikt?
Bekijk ons jaarverslag 2018 in één oogopslag